למדו על פתרונות משמרים למניעת עששת

עששת היא מחלה שתוקפת רבנים מאתנו, ילדים כמבוגרים. היא נכנסת לחיינו בשל אי שמירה נאותה על השיניים, אי תחזוקה, אי עריכת ביקורות תקופתיות והקטנת ראש בכל הנושא של ניקוי השיניים, בין אם על ידי שיננית ובין אם על ידינו בעצמנו. להלן מספר פתרונות שיסייעו לכם לעמוד על המשמר ולמנוע את התקפת העששת הבאה.

הקפידו לצחצח את השיניים לפחות פעמיים ביום, בבוקר ובלילה לפני השינה

הצחצוח בבוקר חשוב בשל השינה ויציאה וכניסת אוויר לשיניים בעקבותיה. הצחצוח בלילה קריטי יותר כי הוא מנקה את שיירי המזון והפסולת שאגרתם במהלך היום. על כן, צחצוח לילה מהווה משימה חשובה שמאד אשר מומלץ לא להקל בה ראש. חשוב לעבוד עם מברשת טובה, ואם אתם לא סומכים על עבודתכם בעבר, מומלץ להצטייד במברשת לביצוע ניקוי עמוק אותה ניתן לרכוש בחנויות הבריאות של קופות החולים או בבית מרקחת/ סופר פארם ללא מרשם רופא. צחצוח השיניים צריך לבוא לידי ביטוי גם מחוץ למנשך וגם בתוכו, ובשיניים טוחנות בעיקר בכותרות העליונות.

נקו את השיניים עם חוט דנטלי

מאד חשוב לעבור עם חוט דנטלי על השיניים שלכם, לוודא שהמרווח ביניהן נקי; אם יש פסולת אתם כבר תגלו אותה לבד על החוט. חשוב לעבוד בעדינות, ולא לגרד חזק את עור החייך בשביל לא לגרום לדימום. את הפעולה הזו מומלץ לעשות לפחות פעם אחת ביום, רצוי בלילה לפני השינה.

הסבירו לילדים על חשיבות הפעולות הללו

מאד חשוב להסביר להם על חשיבות צחצוח השיניים, וכשהם גדלים מעט והופכים לנערים מומלץ להסביר להם על החוט הדנטלי. צחצוח הוא הרגל שהילד חייב להפנים מילדות על מנת להבין איפה הוא נמצא, ומהי החשיבות של שן לא מטופלת. ניתן להסביר להם על מודל החיידקים שמחפשים אוכל בשיניים והפקיד שלהם הוא למנוע זאת באמצעות צחצוח. זה הסבר שבדרך כלל עובד בקרב רובם.

התעניינו בטיפולים רפואיים מקטיני סיכוי לעששת

ניתן להתעניין במילוי מרווחים גדולים בשיניים בקלינפרו או בקומפוזיט. הטיפול נעשה בדרך כלל בשיניים הטוחנות שהן בעלות הסיכוי הרב ביותר לצבור אבנית שלא ניתנת להסרה אלא על ידי שיננית. את השיניים הקדמיות אתם תוכלו לתחזק בעצמכם. הן נגישות יותר וניתנות לזיהוי הכשלים גם מול מראה לפני שמעבירים קיסם או חוט דנטלי, זאת בשונה משיניים טוחנות שאינן נגישות. ניתן גם לצפות בקומפוזיט את כל השיניים להשגת מראה מולבן וגם להגדלת העמידות שלהן באמצעות חומר זה.

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות:

נגישות