השתלת עצם לפני עשיית שתל: שאלות ותשובות

השתלת עצם היא טיפול שנעשה אם אין מספיק עצם לביצוע שתל. כאשר אתם נמצאים לפני השתלת שן, התותב שנקרא 'שתל' הוא בעל חשיבות מכרעת שכן תפקידו הוא לשמש כשורש של שן. כאשר אין מה שיחזיק את השורש, הוא לא ניתן להצבה. לכן, הכל מתחיל והכל נגמר בכמות עצם הלסת שלכם. כאן תוכלו ללמוד כיצד מגלים אם יש או אין מספיק עצם, איך ניתן להשתיל אותה ומהם הצעדים שיש לנקוט בהם לאחר ההשתלה.

כיצד מגלים אם יש או אין מספיק עצם?

הגילוי נעשה בצילום אשר בוחן את השטח עקור השן. הצילום מראה מהי כמות העצם שיש לכם בפה ועל פיו הרופא מקבל החלטה אם צריך לעשות השתלת עצם או לא. בגדול, בעיה של מחסור בעצם יכולה לקרות בכל מקום בפה, משום שעצם העובדה שמוציאים שן, על שורשיה, מהלסת, החלק החד של השורש נוגס קלות בעצם. יחד עם זאת, בעיה מסוג כזה נוצרת רק לאחר הרבה עקירות באותו מנשך. על שן בודדת לא ייצא, בדרך כלל, שיש לכם מחסור בעצם. מה שמיוחד הוא החלק העליון של הפה, במיוחד באזור האחורי הצמוד לאף. הוא מחובר לסינוסים ולכן הם עשויים בהחלט להשפיע על דלילות העצם. שם, הכי הרבה מקרים של מחסור בעצם נראו ברפואה הדנטלית.

באלו שיטות מבצעים השתלת עצם?

במקרים בהם המחסור הוא בלסת התחתונה, או בלסת העליונה אך לא בחלק האחורי הקרוב לסינוס, ניתן לבצע את השתלת העצם באמצעות קידוחים פשוטים והזרמת נסורת העצם דרכם. במידה והמחסור קרוב לסינוס, יש לבצע בנוסף הרמת סינוס. כאשר מדובר על שורה של שיניים זו ליד זו, לרוב תיעשה הרמת סינוס פתוחה הכוללת פתיחה של החייך לאחר הרדמה מקומית או כללית, והצבת העצם בין העצם לסינוס. כאשר מדובר על שן בודדת, הרמת הסינוס תיעשה כנראה בשיטה סגורה, בה העצם מוחדר דרך קדחים סמי פולשניים. ההחלטה איזו הרמת סינוס לעשות שמורה, בכל מקרה, לרופא הכירורגי שלכם.

מהם מקורות התרומה של העצם?

ניתן לתרום עצם של שן המטופל, אותה שן שנעקרה לו לפני הפרוצדורה. אפשרות אחרת היא לקבל תרומת בקר. בדרך כלל, רופאי השיניים מבצעים השתלת עצם על בסיס תרומות מסוג זה כדי להבטיח איכות של העצם והצלחה בתהליך קיבוע השתל כמה חודשים אחריה. בגדול, אם זה טיפול הכולל גם עקירות, הטוב ביותר יהיה להיעזר בשיניים כתורמות.

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות:

נגישות