כיצד ניתן לבצע השתלות שיניים ביום אחד? בדקו אם אתם מתאימים

ככל שהעקירה המתוזמנת תיעשה במנשך התחתון, הסיכוי לאובדן עצם בו בדרך כלל קלוש. אולי חבלה דנטלית או חבלה בלסת עשויה לגרום לכך, ולכן אם זה לא המקרה שלכם, אך צפויה עקירה בחלק התחתון, כנראה שניתן יהיה להשתיל לכם שתל ביום אחד. גם במידה והשן היא שן טוחנת עליונה אך נמצאת בקו קדמי יחסית מצבכם עשוי להיות טוב. הבעיות מתחילות כשמדובר בעקירות שנעשות גם בחלק העליון של חלל הפה, וגם מאחורה. זהו אזור המחובר לסינוסים של האף, והם שוחקים את העצם עם השנים. חשוב לציין כי הכתוב כאן אינו תקף אם בצילומי CT או אחרים נמצאו ממצאים שונים. בכל מקרה, רק רופא, ורק לאחר צילומים, יכול לקבוע אם באזור בו נעקרה שן מסוימת יש או אין מספיק עצם. במידה ואין מספיק ממנה, יש לגשת לתהליכי מילוי.

מה כולל תהליך הטמעת השתל ביום אחד?

הטיפול מתחיל בעקירת השן, כמו כל שן אחרת. אם נדרשת עקירה כירורגית, היא תתוזמן בתאריך אחר, אלא אם לרופא העוקר שלכם ישנה הכשרה לבצע את המהלך. לאחר שהעקירה הסתיימה, מתבצע צילום לבדיקה של העצם. במידה והוא מספיק, מטמיע הרופא על פצע העקירה שתל ומעליו כתר. התוצאה היא התעוררות ללא כאבים בכלל, ללא דם, ולמעשה ממש כמו אחרי ימי המכאוב בעקירה ללא השתל.

מדוע לא עשו זאת עד עכשיו בעשורים שקדמו לנו?

הגישה הייתה כי פצע העקירה חיוני כי הוא מחבר בין 4 קירות החייך שמבעדן הוצאה השן. המטרה היא לתת להם להתחבר סופית, ואיחוי של הפצע הוא הדרך לעשות זאת. כיום ידוע כי גישה זו אינה הכי מדויקת. הנכון יותר הוא לתת לשורש אחר, מלאכותי, מתכתי, כלומר שתל שיניים ,לעשות את עבודת האיחוי. ברגע שהוא מוטמע באזור הפצוע, הקירות של החייך מתרכזים סביבו, מתהדקים ובכך מסייעים לשילובו בחלל הפה. כמובן שאת ההידוק והחיזוק הסופי עושה העצם שמתחת לו.

מהן האפשרויות שלנו אם לא נמצאה עצם מספקת לביצוע המהלך?

יש להתרכז בדרכים הקונבנציונליות: אם חסרה לכם עצם הלסת התחתונה עקב פציעה, נפילה או חבלה דנטלית אחרת שחטפתם באזור, ניתן לבצע מילוי עצם על ידי החדרתו מבעד לקדח שעושים בחייך אם זו שן בודדת, או פתיחה של המקום והצבת העצם אם מדובר בהטמעה של הרבה שתלים בהרבה שיניים. במידה והבעיה היא לא חבלה, אלא חוסר עצם בלסת העליונה, היא נוצרה ככל הנראה בעקבות השפעות מסינוס האף. יש להרים אותו ולהחדיר בינו ובין העצם – נסורת עצם שתתקבע עליה. גם את זה ניתן לעשות בטיפול קדחים זעיר פולשני שנקרא הרמת סינוס סגורה, או בטיפול כירורגי מלא שנקרא הרמת סינוס פתוחה. הרופא קובע את סוג ההרמה בדרך כלל על פי כמות השיניים שנדרשת. לבודדת, הוא ימליץ על הרמה סגורה, ולמספר שיניים בשורה על הרמה פתוחה.

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות:

נגישות