מקבץ שאלות ותשובות על השתלות דנטליות: כל מה שרציתם לדעת במאמר אחד

השתלות דנטליות הן פרוצדורות רפואיות בהן מטמיעים בחייך שתלי מתכת המחליפים את שורשי השיניים שנעקרו. מעליהם ניתן להציב שיניים מלאכותיות כמו בשיטת ALL ON 4 או כתרים. במקבץ FAQ זה תוכלו ללמוד אלו סוגי השתלות ישנם. אתם גם תיחשפו לשיטה בה אינכם צריכים שתהיה לכם עצם אחורית ליד סינוסי האף, ולכן כדאי מאד לקרוא עד הסוף.

כיצד מבססים שתלים על הלסת?

הפרוצדורה הקלאסית, זו שכמעט כל מי שהיה מושתל בעבר או הכיר אחד מקרוב יודע היא עקירה, המתנה של מספר ימים שהפצע יתאחה, צילומי שיניים של עצם הלסת, בדיקה של הרופא אם יש או אין מספיק ממנו, וקבלת החלטה על צעדי ההמשך. אם יש מספיק עצם, מטמיעים את השתל.

ואם אין מספיק עצם בלסת?

הרופא ימליץ על צעדים ליישום למילוי. אצל אדם בוגר שהגיע למרפאה בלי חבלות לסת או חבלות דנטליות – הלסת התחתונה אמורה להיות במצב תקין או כמעט תקין, כזה שמאפשר השתלה, והלסת העליונה עלולה (אך לא חייבת) להיות מועטה בעצם בחלקה האחורי בשל הסמיכות לסינוסים. לכן, גם אדם שמצבו הבריאותי תקין ואינו נפצע בלסת עלול למצוא את עצמו צורך מילוי עצם באמצעות הליך כירורגי של הרמת הסינוס בשיטה פתוחה, או באמצעות הליך סמי פולשני הכרוך בקדיחה קלה בחייך והחדרת העצם מהקידוח.

מתי צריך לעשות הרמת סינוס פתוחה ומתי סגורה?

השתלות דנטליות על הפרוצדורות שלהן הן לשיקולו הבלעדי של הרופא. הצפי הוא שהוא יחליט על הרמת סינוס סגורה אם מדובר בשן בודדת שנעקרה וצריך להשלים אותה עם שתל. כאשר מדובר בשורה של שיניים אחת ליד השנייה יומלץ לעשות ניתוח הרמת סינוס פתוחה, בו מרדימים בשביל לפתוח פיזית את החייך, מוצאים את נקודת החיבור של העצם לסינוס, מרימים את האחרון ומציבים שם את נסורת העצם. לאחר מכן, סוגרים את החייך ותופרים.

נשמע שמדובר בתהליכים מאד כואבים ומאד ארוכים (בחודשים). אין דרך קיצור באותה איכות?

למען האמת יש, אך גילוי נאות – עוד לא השתמשו בה מספיק אנשים בשביל לייצר סטטיסטיקה של יתרונות מול תקלות, שביעות רצון כללית, וכד'. מעט הלקוחות שהשתמשו בשיטה יצאו ממנה נשכרים ומרוצים, וזה לא צריך להיות אחרת אם הרופא טוב, אחראי ומבצע טיפולים על פי שיקול דעת מקצועי לטובת המטופל שלו. הדרך הכי פשוטה להשתיל למי שגם אין לו שיניים בלסת וגם אין לו עצם מספקת נקראת ALL ON 4. במסגרתה מוברגים 4 שתלים לחלק הקדמי של הלסת העליונה, שנחשב כמעט תמיד לעשיר בעצם אצל המטופלים. את השתלים הראשון והשני מטמיעים ממש מקדימה, ואת השתלים השלישי והרביעי מטמיעים בגבול בין החלק הקדמי לחלק האחורי של הלסת, בצד של הקדמי כדי שתהיה עצם. מכופפים את השתלים בהטייה לכיוון החלק החלש ובכך מספקים לו יציבות. מעל הקונסטרוקציה הזו מרכיבים סט שמגיע בחבילה של הטיפול הזה, המכיל 12 שיניים לכל הלסת העליונה.

אבל בפיו של מטופל שלא עבר עקירות יש 14 שיניים. זה לא מפריע בלעיסה?

מחקרים הראו שזה לא מפריע, אך ניתן ליישם השתלות דנטליות באותה שיטה רק ב ALL ON 6 עם 6 שתלים וכל 14 השיניים המקוריות של המנשך. מומלץ מאד לא לקבל את השיניים העשויות פלסטיק שמגיעות בחבילה של ALL ON 4 אלא לבקש מהרופא להשתיל שיני חרסינה ובכך ליהנות מיציבות בלעיסה.

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות:

נגישות