סוגים שונים של השתלות שיניים אשר ניתן לבצע במרפאת מומחים

השתלות שיניים יכולות להתבצע במגוון דרכים. ביצוע השתלה מחייב שיהיה עצם לסת מספק בלסת שלנו. אתם בוודאי שואלים איך ייתכן שיכול בכלל להיות שאין לנו עצם, אם נגיעה בתחתית הראש, באזור שמתחת לפה, מראה בבירור שהוא ישנו? ואתם צודקים. הבעיה היא כמעט אף פעם לא בלסת התחתונה אלא בעליונה, זו שאנחנו לא יכולים להרגיש אם יש או אין לו שם עצם. הלסת העליונה, שלא כמו התחתונה, מחוברת לאף, ולמעשה נוגעת בסינוסים שלו. הדבר גורם עם השנים לשחיקה, אך אין זה מחייב המציאות. בכל שנה במחזור מושתלים עולמי, 20% מהמועמדים מוצאים עצמם ללא עצם מספקת. גם אתם בסטטיסטיקה? בסוף המאמר נלמד על שיטה שאינה מחייבת שיהיה עצם בלסת העליונה אחורית, היכן שנמצאים הסינוסים.

השתלה ביום אחד

שיטה חדישה יחסית. אם היא נעשית בשן עקורה במנשך התחתון, ניתן ליישם זאת על כל מטופל כמעט, למעט חריגים. אם זו שן שעוקרים מהמנשך העליון יש לעשות בדיקת עצם כדי לבדוק אם אתם מתאימים לשתל ביום אחד. במידה ויש לכם עצם, מטמיעים את השתל עם העקירה. במידה ואין לכם עצם, אתם תופנו לניתוח הרמת סינוס פתוחה או להרמת סינוס סגורה בתהליך זעיר פולשני, והטמעת העצם לאחריהם. כעבור 2-4 חודשים תעברו השתלה של השתל. יתרונות השיט: היא מאפשרת להשתחרר מעקירת שן ללא פצע טראומה ואפילו ללא דימום. השתל החדש עוצר את הדם ומאפשר לכם לנהל חיי שגרה תקינים לחלוטין ללא פציעה כואבת.

השתלה ממוחשבת

נעשית בדרך כלל כאשר יש המרבה שתלים להרכיב אבל יכולה להיעשות גם כאשר ישנו שתל אחד. הרופא שולח את המטופל לצילום CT שמפוענח בתוכנת תכנון שתלים. התוכנה משרטטת את השתלים, מציינת מה יהיה הקוטר של כל אחד מהם ובאלו נקודות במנשך הפה הוא יוטמעו. בסיום התהליך התוכנה מדפיסה שבלונה שבאמצעותה יכול הרופא לקדוח את השתלים. הוא שם אותה בפיו של המטופל וקודח על פי העיגולים הריקים המצויים בה. לאחר הקידוחים הוא מטמיע את השתלים הנדרשים.

השתלת ALL ON 4

השתלות שיניים בשיטת All on (number) הן מערכת שתלים ייעודים שפותחה בפורטוגל. המספר בסוגריים מציין את כמות השתלים הנדרשת. כשהולכים על All on 4, הכוונה שיהיו 4 שתלים ענקיים, כאלו שיכולים להחזיק מנשך שיניים שלם, ומעליהם אוסף שיניים מלאכותי. בסידור של All on 4 יש 4 שתלים ומעליהם 12 שיניים. בשיטת All on 6 או All on 8, מספקים במרפאה 6 או 8 שתלים בהתאמה ומעליהם 14 שיניים, כמספר השיניים האמתי בלסת של אדם בוגר. שימו לב שמי שצורך All on 4 צריך להיות נקי משיניים טבעיות כי לא ניתן להשתמש בון בבודדים. נקי באחת הלסתות מהשיניים הטבעיות – ניתן ליישם. היתרון הגדול הוא שלא צריך עצם! מטמיעים 2 שתלים בעצם הקדמית החזקה ועוד 2 שתלים בגבול בין העצם הזו לבין החלק האחורי ממוט הבעצם בהטייה לטובת האזור החלש. כך, מערכת השיניים יכולה לעמוד ביציבות על השתלים החדשים.

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות:

נגישות