הרמת סינוס סגורה לעומת פתוחה: כך רופא השיניים מתאם אתכם מהי השיטה העדיפה

הרמת סינוס היא תהליך בו נדרש מילוי עצם בסמוך לסינוס האף. מדובר, כמובן, בלסת הסמוכה לאף, היא הלסת העליונה, ובחלק האחורי שלה. אנשים שצריכים לעקור שם שן מוצאים פעמים רבות שאין להם מספיק עצם שם. הדרך להטמיע עוד עצם כדי שניתן יהיה לשים שם שתל היא באמצעות הרמת סינוס. במאמר המידע שלפניכם תוכלו לקרוא הבדלים בין הרמת סינוס סגורה לפתוחה.

הרמת סינוס סגורה

פציינטים שלגביהם ההחלטה מתקבלת: לרוב, הרופא יחליט לבצע את הטיפול הזה על אנשים שעקרו שן בודדת או מקסימום 2 שיניים סמוכות.
פרוצדורה: הרדמה מקומית. באמצעות מקדח הרופא מבצע חור בחייך העליון מלמטה למעלה לכיוון סינוס האף. בהגיעו לשם הוא מסמן את הגובה ומבצע קידוחים מקבילים במקומות נוספים בחייך. דרכם הוא משחיל את נסורת העצם שיכולה לנבוע מהשיניים העקורות של המטופל או משיני בקר. לאחר מכן, עם מכשיר הרמה זעיר הוא אוסף את הנסורת לכיוון הסינוס כך שתייצר קיר מלאכותי של עצם בינו לבין העצם החלשה. בסיום, משחרר הרופא את הפציינט, שעליו להמתין מספר ימים (לרוב שבוע) להיחלשות הכאב ולאיחוי החורים בחייך, ולאחר מכן עוד מספר חודשים (לרוב 2-4 מהם) להתקבעות העצם החדשה.

הרמת סינוס פתוחה

פציינטים שלגביהם ההחלטה מתקבלת: לרוב, הרופא יחליט לבצע את הטיפול הזה על אנשים שנאלצו לעקור כמה שיניים סמוכות זו לזו. נוצר מרחב גדול שצריך להטמיע בו עצם בכמות גדולה, ולכן הרמה פתוחה היא הכי יעילה במקרה זה.
פרוצדורה: הכנסת המטופל להליך כירורגי מלא, במסגרתו תינתן לו הרדמה מקומית, ולעתים זה נעשה ממש בהרדמה כללית. לאחר מכן, ביצוע חתכים עם סכין מנתחים בצד החייך במטרה לפתוח אותה לחלוטין. לאחר מכן מגיע הרופא לעצם, מזהה את החיבור לסינוס ומתחיל לדחוס שם נסורת עצם עד להיווצרות קיר עצם בר-קיבוע. כשזה קורה הוא סוגר שוב את החייך ותופר אותו. המטופל יחלים מכאבי הטיפול כעבור 7 ימים, במהלכם החייך יתאחה והתפרים ימסו. כעבור 2-4 חודשים מאז העצם צפויה להתקבע וניתן יהיה להמשיך בהשתלה.

חדשנות בהשתלות שיניים

כיום הכיוון והמגמה ברורים: חדשנות במקום יעילות מופחתת. כשבוחנים את שיטת ההשתלה המסורתית, המתבססת על הרמת סינוס ומילוי עצם, מוצאים שהיא לא מאד יעילה: היא כרוכה בימי כאב רבים וגם בימי המתנה ארוכים להתקבעות שלה. כיום, טכנולוגיות מתקדמות מאפשרות לבצע שתלים גם כאשר אין עצם מספקת. הבולטת שבהן היא ALL ON 4. במסגרתה, באמצעות כיפוף יזום של 2 מהשתלים ניתן לקבע את האזור המועט בעצם ולהטמיע בו שיני קבע.

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות:

נגישות